
Digitale transformatie – Hoe houdt de ICT-afdeling het hoofd koel?
24 juli 2017
Innoveren vanuit de basis op orde – Hoe creëer je een efficiënte ICT-dienstverlening?
7 augustus 2017We worden overspoeld met nieuwere, ogenschijnlijk snellere en meer effectieve ICT-methodieken. Deze worden vaak gezien als vervanging van processen die ICT Service Management overbodig maken. Processen of niet, iedere ICT-afdeling zal toch de ICT-dienstverlening moeten: afspreken, leveren, herstellen en wijzigen. De vraag is dus niet of, maar hoe processen worden toegepast. Klassiek ICT service management, gericht op controle die onvoldoende de business ondersteund, is niet de oplossing. Modern klantgericht procesmanagement, met duidelijke afspraken en een beperkt aantal processen is dat wel. Laat ICT-medewerkers binnen kaders hun vakmanschap etaleren en kom daarmee “in control”.
Nieuwe ICT-methodieken:
- Agile en Scrum door grote projecten en wijzigingen in kleine sprints op te leveren.
- DevOps door teams naast ontwikkeling ook verantwoordelijk te maken voor beheer.
- Bimodal-IT door één proces te richten op snelle ontwikkeling van innovatieve applicaties en het andere proces te gebruiken voor stabiliteit en beschikbaarheid.
- Lean IT door continu te zoeken naar kleine (proces) verbeteringen en verhogen klantwaarde.
Dit onderwerp is onderdeel van onze MeetUp op donderdag 28 september 2017 over modern IT Service Management en Innovatie met FSM/ISM. TeamUp en meld u hier aan of noteer deze afspraak vast met potlood in uw agenda!
Speciaal voor deelnemers aan de Meetup stellen we tot en met oktober 2017 een gratisgebruikersenquête of beheerdersenquête ter beschikking. Daarmee krijgt u een beeld over de gebruikersvaring of de ICT-dienstverlening vanuit beheerperspectief als basis om uw IT-dienstverlening te verbeteren.