
Zijn uw gebruikers niet tevreden? Wilt u de kwaliteit van uw dienstverlening verbeteren? Bent u bezig brandjes te blussen? Als u dit herkent, dan procesmatig werken met Service Management de oplossing.
Dienstverlening
Service management gaat niet over processen maar over dienstverlening. Dienstverlening die alleen kan plaatsvinden als de integratie tussen medewerkers, processen, en ondersteunende middelen (People, Process en Product) goed plaats vindt. Om service excellence te bereiken dient u goede services te leveren tegen de laagste prijs en binnen de kortst mogelijke tijd en deze voortdurend te verbeteren.
Procesmatig werken
U kunt hiervoor zelf het wiel uitvinden door veel tijd te steken in: het beschrijven van processen, taken en verantwoordelijkheden te definiëren en service desk tools in te richten. De jarenlange ervaring leert dat deze service implementaties niet of te weinig succesvol zijn. De reden is dat de focus op de verkeerde zaken ligt; op het beschrijven van middelen i.p.v. mensen een procesmatige werkwijze (gedrag) aan te leren en daar steeds beter in slagen.
Proces framework
Beter is het een out-of-the-box framework te kiezen waarin al deze zaken zijn beschreven, gestandaardiseerd en vereenvoudigd met direct toepasbare middelen. De IT Regisseur is partner van twee verschillende frameworks waarbij gebruik is gemaakt van de kennis (en de fouten) die de afgelopen jaren is opgedaan.
Welk proces framework toepassen?
ISM/FSM | USM | |
---|---|---|
Dienstverlening: | Hoofdzakelijk ICT (ITSM) technisch en functioneel beheer | Universele dienstverlening; ICT, facilitair en HRM en beter geschikt voor shared service center |
Processen: | 6 processen | Vereenvoudigd met 5 processen en 8 workflows | Tooling: | TOPdesk, Clientele, ServiceNow, Mexon, Axios, Ultimo | TOPdesk, Clientele, Projuze, OTRS4USM |
Implementatie: | Externe Projectleider | Méér zelf doen en beter geschikt voor kleinere service organisaties |
Klanten: | Uitgebreide klantenkring | Nieuwer en daardoor beperkte groeiende klantenkring |
Integrated/Functional Service Management

Wat is ISM/FSM?
ISM/FSM is een out-of-the-box, technisch en functioneel beheerraamwerk. Het bestaat uit 6 eenvoudige, maar effectieve beheerprocessen die aansluiten op uw servicemanagement-software en organisatie-inrichting. Door een standaard aanpak en de juiste coaching worden uw medewerkers optimaal begeleid bij procesmatig leren werken met ISM.
Wat levert ISM/FSM u op?
Met ISM beschikt u over een bewezen beheer oplossing die direct toepasbaar is, na 3 maanden live met beperkte inspanning. U bespaart meer dan 50% op de implementatiekosten van een vergelijkbaar ITIL-project. ISM en FSM dragen door de compacte en doelgerichte opzet direct bij aan de verbetering van uw dienstverlening..
Universal Service Management
Wat maakt USM bijzonder?
De USM-methode is een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee u de verschillende processen binnen uw service organisatie beter kunt managen. De USM-methode start bij de basis door aan te sluiten bij de behoefte van de klant en binnen de afspraken stap voor stap te werken naar een gewenst resultaat binnen de dienstverlening.
Wat levert USM u op?
Door USM in te voeren worden resultaten sneller bereikt en wordt de complexiteit van de werkwijze sterk gereduceert. Hierdoor ontstaat er meer draagvlak onder medewerkers. Daarnaast kan u gemakkelijk de helft van de traditionele implementatiekosten van servicemanagement besparen.
