Zijn uw gebruikers niet tevreden? Wilt u de kwaliteit van uw dienstverlening verbeteren? Bent u bezig brandjes te blussen? Als u dit herkent, dan procesmatig werken met Service Management de oplossing.



Welk proces framework toepassen?


ISM/FSM

USM

Dienstverlening:Hoofdzakelijk ICT (ITSM) technisch en functioneel beheerUniversele dienstverlening; ICT, facilitair en HRM
en beter geschikt voor shared service center
Processen:6 processenVereenvoudigd met 5 processen en 8 workflows
Tooling:TOPdesk, Clientele, ServiceNow, Mexon, Axios, Ultimo TOPdesk, Clientele, Projuze, OTRS4USM
Implementatie:Externe ProjectleiderMéér zelf doen en beter geschikt voor kleinere service organisaties
Klanten:Uitgebreide klantenkringNieuwer en daardoor beperkte groeiende klantenkring


Integrated/Functional Service Management

Wat is ISM/FSM?

ISM/FSM is een out-of-the-box, technisch en functioneel beheerraamwerk. Het bestaat uit 6 eenvoudige, maar effectieve beheerprocessen die aansluiten op uw servicemanagement-software en organisatie-inrichting. Door een standaard aanpak en de juiste coaching worden uw medewerkers optimaal begeleid bij procesmatig leren werken met ISM.


Wat levert ISM/FSM u op?

Met ISM beschikt u over een bewezen beheer oplossing die direct toepasbaar is, na 3 maanden live met beperkte inspanning. U bespaart meer dan 50% op de implementatiekosten van een vergelijkbaar ITIL-project. ISM en FSM dragen door de compacte en doelgerichte opzet direct bij aan de verbetering van uw dienstverlening..


Universal Service Management

Wat maakt USM bijzonder?

De USM-methode is een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee u de verschillende processen binnen uw service organisatie beter kunt managen. De USM-methode start bij de basis door aan te sluiten bij de behoefte van de klant en binnen de afspraken stap voor stap te werken naar een gewenst resultaat binnen de dienstverlening.


Wat levert USM u op?

Door USM in te voeren worden resultaten sneller bereikt en wordt de complexiteit van de werkwijze sterk gereduceert. Hierdoor ontstaat er meer draagvlak onder medewerkers. Daarnaast kan u gemakkelijk de helft van de traditionele implementatiekosten van servicemanagement besparen.


De voordelen van een proces framework


 

Houd het simpel

Het procesmodel beschrijft in beperkt aantal processen en workflows alle werkzaamheden in een dienstverlenende organisatie. Door de compacte en eenvoudige vorm is het procesmodel eenvoudig toe te passen in uw organisatie. U hoeft alleen nog maar de ‘bouwblokken’ en hun onderlinge relaties voor de eigen omgeving te kiezen, waarna een stap-voor-stap implementatie kan beginnen.

 

Geïntegreerd

Het procesmodel is geintegreerd met o.a.: TOPdesk, Clientele, Projuze, OTRS4USM. Hierdoor sluit uw toolinrichting naadloos aan op de processen en bespaart u fors op inrichtingskosten. Door toepassing van een proces publicatietool worden procedures, definities en instructies makkelijk toegankelijk.

 

Focus

De invoeringsmethode is gestandaardiseerd (aanpak, producten, organisatie, planning e.d.). De focus ligt op het creëren van draagvlak voor procesmatig werken en het aanpakken van concrete knelpunten in een aantal PDCA-cycli. U kunt er voor kiezen om de implementatie zelf uit te voeren aan de hand van het boek of uw medewerkers door externe coaching te begeleiden.

Geïnteresseerd in procesmatig werken en Service Management?