Wij nodigen u uit voor deelname aan een gratis infodag over de Integrated Service Management (ISM®) methode op do 20 juni.
Heeft u als IT manager, teamleider beheer of procesmanager het gevoel vooral bezig te zijn met brandjes blussen? Wilt u de kwaliteit van de ICT dienstverlening op orde krijgen? Of juist in controle te zijn door aan een norm te voldoen (NEN7510, ISO20000, ISO27000). Ervaar dan in één dag wat ISM voor uw organisatie kan betekenen.
ISM® of Integrated Service Management van BHVB is een out-of-the-box, op ITIL gebaseerd, beheer raamwerk en implementatiemethode voor procesmatig werken. Het bestaat uit 6 eenvoudige beheerprocessen die aansluiten op uw servicemanagement-tool en organisatie-inrichting. Door een standaard aanpak en coaching worden uw medewerkers optimaal begeleid bij het leren werken met ISM. De praktijk leert dat de ICT afdeling binnen 6 maanden zichtbaar beter gaat werken en de kwaliteit van de ICT dienstverlening aantoonbaar verbeterd!
Bezoek de ISM-Infodag en oordeel zelf. We kijken er naar uit om je te mogen verwelkomen!
Met vriendelijke groeten,
John Pijpers – De IT Regisseur B.V.
09:30 Welkom met koffie
10:00 Opening
![]() |
Wim Hoving schetst de positie van ISM in de (inter)nationale markt en de laatste ontwikkelingen rond de methode. De infodag valt samen met de jaarlijkse ISM-Procesmanagersdag, dus u zult in gezelschap zijn van enkele tientallen gebruikers van de ISM-methode. |
10:30 Introductie ISM
![]() |
Jan van Bon gaat in op de structuur van de ISM methode, en de manier waarop deze wordt toegepast. Waar ITIL vooral ingaat op de uitvoering van beheer werkzaamheden door best practices, gaat ISM met name over de inrichting van de beheerorganisatie en verbetering. |
11:15 Pauze
11:30 ISM en tooling
Willem Buik beschrijft de rol van tools in een ISM-invoering. Verschillende tool-leveranciers hebben de toolinrichting op een ISM-toepassing afgestemd. Dat heeft aanzienlijke voordelen in termen van invoeringstijd en kosten. In de pauzes kunt u informatie over tools vinden bij informatiestands. |
12:30 Lunch
13:30 De Business Case voor een ISM-invoering
In deze sessie maakt u kennis met de argumenten om te kiezen voor een gestructureerde ISM aanpak. Wat zijn dan de baten? En wie zijn de stakeholders? Wat zijn de ervaringen van andere organisaties? Waarom zou uw organisatie kiezen voor ISM? |
14:15 Pauze
15:15 Afsluiting