17 mei 2019

Introductie samenwerkingsverband De IT Regisseur – the day after…

De IT Regisseur heeft op 15 mei 2019 haar eerste partnerbijeenkomst gehad. Met de circa 30 aanwezige netwerkpartners kijken we terug op een uitermate succesvolle avond. Diverse genodigden hebben aangegeven serieus te willen doorpraten om mede-partner te worden. Kortom de groei zit er goed in bij De IT Regisseur !
8 mei 2019

Netwerkborrel & Introductie samenwerkingsverband

Alleen is maar alleen. Mis je collegialiteit en wil je jouw kennis en netwerk delen? Kom naar de netwerkborrel en hoor hoe jij door samenwerking de kans op opdrachten kan vergroten.
1 maart 2019

Tonny Verbraak en Hans Renée nieuwe partners De IT Regisseur

Met ingang van 1 maart 2019 zijn Tonny Verbraak en Hans Renée toegetreden als partner van De IT Regisseur.
20 april 2018
ROOM your best move

Looking for a ROOM?

Studenten worden in Nederland steeds mobieler, een bachelorstudie in Nijmegen en een master in Leiden, een half jaar stage in Eindhoven en daarna weer terug naar Amsterdam. De woningmarkt voor studenten is daarentegen vaak onoverzichtelijk en inflexibel. Wachttijden, hoge huren en (te) kleine kamers op plekken waar je liever niet […]
6 oktober 2017

Impressie MeetUp Service Management en Innovatie

Afgelopen week was de MeetUp over modern service management (ISM/FSM) en Innovatie. Tijdens deze middag gingen ondergetekende, Jan van Marum (Servitect) en Siraar Gommans (GDPI) in hoe je de ICT-dienstverlening stabiel houdt en innovaties (Cloud, BYOD, mobiliteit etc.) omarmt.
14 augustus 2017

MeetUp – Service Management en Innovatie

Wat gebeurt er veel binnen de ICT. Digitale transformatie, innovatie zoals Cloud computing en IoT en nieuwe methodieken zoals Agile, DevOps, Bimodal & Lean-IT. Je moet als ICT-afdeling meer doen met minder (budget). Je hebt te weinig grip op de ICT-dienstverlening en bent met name bezig “brandjes te blussen”.
7 augustus 2017

Innoveren vanuit de basis op orde – Hoe creëer je een efficiënte ICT-dienstverlening?

Management en gebruikers willen snel de nieuwste innovaties zoals Cloud computing, BYOD en mobiliteit. Als de ICT-afdeling niet levert, dan schaft men de middelen desnoods zelf aan. Om te kunnen innoveren moet de basis ICT-dienstverlening op orde zijn. Als je de hele dag brandjes blust is er geen tijd voor […]
31 juli 2017

Agile, DevOps, Bimodal-IT, Lean-IT – Oude wijn in nieuwe zakken, of toch meer?

We worden overspoeld met nieuwere, ogenschijnlijk snellere en meer effectieve ICT-methodieken. Deze worden vaak gezien als vervanging van processen die ICT Service Management overbodig maken. Processen of niet, iedere ICT-afdeling zal toch de ICT-dienstverlening moeten: afspreken, leveren, herstellen en wijzigen. De vraag is dus niet of, maar hoe processen worden […]
24 juli 2017

Digitale transformatie – Hoe houdt de ICT-afdeling het hoofd koel?

Digitale transformatie is een noodzaak om te overleven. Het betekent voor ICT-afdelingen de verandering van de ‘basis op orde” en “kostenpost” naar “ICT als enabler” met nieuwe digitale diensten en omzetkanalen.  Tegelijkertijd dient de ICT-afdeling meer te doen met minder, dus ook de servicelevels en de ICT-efficiency te verbeteren. Hoe […]
17 januari 2017

Stop met rennen in Multi Projectmanagement

Een bekend fenomeen bij dynamische bedrijven en instellingen; er lopen veel, te veel projecten voor de omvang van de organisatie. Hierdoor zie je de focus afnemen en de doorlooptijd per project toenemen. Het resultaat: het aantal projecten die tijdig binnen budget worden afgerond  neemt ook af.  Harder rennen en meer […]
12 oktober 2016

Weg met zesjes-cultuur op ICT-afdeling

Vorige week met mijn auto naar de garage voor een grote beurt. Niets bijzonders zou je zeggen. Nee, maar voor mij als klant wel bijzonder en de aanleiding om deze blog te schrijven. Waarom? Het was een verademing dat de garage zichtbaar een excellente dienstverlening wilde leveren. Konden wij dit in de ICT […]
31 augustus 2016

Meten is weten: de zakelijke FITBIT

“Big data” is al een tijd een trend in de ICT-wereld. Vaak wordt deze in één adem genoemd met negatieve aspecten als inbreuk op privacy, doorverkoop van persoonlijke informatie voor commerciële doeleinden. Je zou haast vergeten dat er nog zoveel positiefs kan worden bereikt door het slim inzetten van big […]